یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در بلند مدت در برابر مبارزان فلسطینی مقاومت کند، گفت: ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است و اقدامات آن‌ها شکست گنبد آهنین را به تصویر کشید، گنبدی که نماد قدرت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در بلند مدت در برابر مبارزان فلسطینی مقاومت کند، گفت: ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است و اقدامات آن‌ها شکست گنبد آهنین را به تصویر کشید، گنبدی که نماد قدرت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۱۴۲۵۵۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی‌زاده با اشاره به اینکه عملیات طوفان‌الاقصی در آینده محور مقاومت و ‌مبارزات 75ساله ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بسیار تعیین کننده است، افزود: در این بین عنصر غافلگیری بسیار تاثیر گذار بوده و نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی و نهادهای امنیتی آن با شکست مواجه شدند. به نوعی که در عرصه میدانی در مدت یک ساعت رزمندگان فلسطینی با  5000 موشک عمق اراضی اشغالی و تاسیسات حیاتی  رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند.

هانی‌زاده تاکیدکرد: این اقدام رزمندگان فلسطینی ‌شکست گنبد آهنین را به تصویر کشید، گنبدی که نماد قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است، عنوان کرد: رزمندگان ‌ فلسطینی ‌جبهه گسترده‌ای را تشکیل داده‌اند که برای اولین بار به شکل هماهنگ و تحت یک فرماندهی عملیات طوفان الاقصی را هدایت می‌کند.

 وی ادامه داد: علاوه بر این رزمندگان فلسطینی تصمیم گرفته‌اند که موانعی را در برابر تجاوزات آینده رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

هانی‌زاده ادامه داد: با توجه به گستردگی عملیات طوفان ‌الاقصی به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در طول چند دهه گذشته بعد از جنگ 33 روزه لبنان دومین شکست خود را تجربه می‌کند و این اتفاق در آینده منطقه و شرایط فلسطین تاثیر خواهد گذاشت.

وی درباره احتمال طولانی شدن این مبارزات نیز بیان کرد:‌ ‌شرایط به نفع رژیم صهیونیستی نیست. آثار حیات در رژیم صهیونیستی تقریبا فلج شده است. به شکلی که تمام فرودگاه‌های داخلی و بین المللی این رژیم تعطیل شده‌ است. این مسائل‌ نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌تواند در بلند مدت در برابر این عملیات مقاومت کند.

هانی‌زاده بیان کرد: به این ترتیب ممکن است عده‌ای ‌در منطقه و جهان برای جلوگیری از شکست بیشتر رژیم صهیونیستی برای برقرار آتش بس اقدام کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره حملات رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد: ‌در 48 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی برای اینکه بتواند حیثیت خود را بازسازی کند، حدود 150‌ حمله هوایی علیه ساکنان نوار غزه انجام داده که به شهادت بیش از 800 نفر منجر شده ‌که اغلب آنها را  زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: این حملات هوایی دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود و ‌نمی‌تواند در تغییر معادله به نفع رژیم صهیونیستی موثر باشد‌.

هانی‌زاده گفت: روزهای آینده بسیار حساس خواهد بود و  چنانچه‌ جنگ ادامه پیدا کند، جنگ منحصر به اراضی اشغالی نخواهد ماند و ممکن است به محور مقاومت نیز کشیده شود. ‌

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اکنون نمی‌تواند در چند جبهه مبارزه کند، عنوان کرد: در شرایط فعلی دست رژیم صهیونیستی برای گشودن جبهه جدید بسته است. اما احتمال دارد جنگ به جنوب لبنان و سوریه ‌کشیده شود.

این کارشناسان مسائل غرب آسیا تاکید کرد: در این شرایط ‌ کشورهای اسلامی و عربی باید همت بیشتری به خرج دهند و از طریق تشکیل نشست فوق العاده در سطح وزاری خارجه راهکاری برای پایان دادن به تجاوزات و حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غیر نظامی غزه پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها